זמני כניסת השבת
כניסת ויציאת שבת פרשת וישב
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022
ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17
ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19
חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16
באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20
שבת שלום !!!
הפופולארים
קטגוריות
- קטגוריות
כ"ט כסלו תשפ"ג - 16.12.2022
ירושלים :
כניסת שבת 15:57
יציאת שבת 17:17
ת"א :
כניסת שבת 16:16
יציאת שבת 17:19
חיפה :
כניסת שבת 16:06
יציאת שבת 17:16
באר שבע :
כניסת שבת 16:20
יציאת שבת 17:20
שבת שלום !!!
חצי קדיש בעלית שלישי |
the-shadow |
24 אוגוסט 2011 18:39
הודעה #1
|
חבר מקצוען
מוניטין: 0 קבוצה: מנהל ראשי מספר הודעות: 170 הצתרף ב: 18.07.2011 ICQ:-- |
לכבוד הרב שלי"טא. האם העולה שלישי לתורה בימי שני וחמישי.חייב לקרוא את הקדיש אחרי העליה למרות שב"ה אין לו על מי לקרוא קדיש ,או שמישהו אחר שצריך להגיד קדיש יכול להגיד את הקדיש במקומו למרות שהוא לא עלה.בתודה ושתזכה להגדיל תורה ולאדיר. תשובת הרב מנשה בן פורת שליט"א: הקדיש שאחרי קריאת ספר תורה אינו "קדיש יתום", וגם מי שקרוביו חיים יכול לומר את הקדיש, אבל גם אם אדם אחר שלא עלה לתורה אומר את הקדיש אין בכך איסור. ברצוני להדגיש, שטעות גדולה נתאזרחה בליבות האנשים, שהם חושבים שקדיש שאחרי לימוד, וכן קדיש שאחרי "שיר של יום" בתפילת שחרית, וקדיש שאחרי מזמור "למנצח" (למנהג הספרדים) בתפילת מנחה, או קדיש שלפני "הודו בתפיל שחרית, כל אלו נחשבים "קדיש יתום". ולא היא, כל אלו אינם קדיש יתום, ורק קדיש אחד בלבד הוא קדיש יתום, וזהו הקדיש עם ברכו שלפני "עלינו לשבח" בתפילת שחרית. כמו שמבואר בספר "בן איש חי" (שנה ראשונה, פרשת ויחי, סעיף יב). ועוד יותר מפורש בספר "כף החיים" (סימן נג ס"ק כ), ושם בספר "כף החיים" הוצרך להסביר, למה נהגו העולם לתת ליתומים שיאמרו קדיש שלפני "הודו" וקדיש שאחרי "שיר של יום"? אבל עדיין זה לא נהפך ל"קדיש יתום" ולכן -אני מדגיש- אם אין יתום בבית הכנסת, אז על החזן לומר קדישים אלו שהזכרנו, ולא כמו שנוהגים היום שמדלגים על הקדיש הזה, שרק בקדיש שלפני עלינו בשחרית אם אין יתום לא אומרים קדיש זה. |
2 צופים בנושא זה (אורחים: 2)
חברים: 0
זמן עכשיו: 22 דצמבר 2024 00:23 |